Astro memang banyak caj tersembunyi. Perkara ini berlaku pada diri saya sendiri apabila nak menamatkan
langganan Astro.
Selepas menghubungi pihak Perkhidmatan Pelanggan Astro, mereka berkata jika saya mahu menamatkan
langganan, saya pergi menghantar notis sebulan sebagaimana yang dinyatakan dalam pernjanjian.
Spontan saya berkata,
"Tiada dalam perjanjian dan jika ada, dalam klausa yang ke berapa?"
Malangnya, pegawai khidmat pelanggan itu tidak dapat menjawab soalan saya dan mengakui dia tidak tahu
mengenai perkara itu. Jadi saya pun bertanya apa yang perlu saya lakukan jika saya nekad mahu menamatkan
langganan Astro pada hari yang sama juga.
"Encik perlu pergi ke Pusat Servis Astro yang terdekat," katanya.
Jadi, saya bergegas pergi ke Pusat Servis Astro di Taman Molek, Johoh Bahru. Sampai di sana, kakitangan dan
pengurusnya berkata saya tidak boleh menamatkan langganan pada hari ini. Mereka bertegas menyatakan
bahawa saya perlu memberikan notis sebulan.
"Tiada syarat dalam perjanjian yang mengatakan perlu notis sebulan. Jika ada, sila kemukakan bukti yang
ditandatangani oleh saya itu," kata saya kepada mereka.
Malangnya, mereka gagal menunjukkan bukti dan menggalah .Tetapi, mereka berikan syarat. Jika saya nak
tamatkan langganan perkhidmatan Astro pada hari ini juga, saya perlu memulangkan dekoder, remote dan
semuanya kecuali piring.
Oleh kerana rumah saya berhampiran, saya memilih untuk pulang dan mengambil semua barangan Astro, kabel,
dekoder, dan remote control dan kembali ke pusat servis berkenaan dan serahkan kepada mereka. Saya juga
telah membuat pembayaran dan diarah menandatangani dokumen pemulangan dekoder.
Jadi, dengan rasminya Astro mengesahkan akaun saya telah ditutup dan tiada apa-apa lagi caj selepas ini.
Tiba-tiba, tiga bulan kemudian selepas itu, Astro telah menghantar satu surat tuntutan tunggakan beserta surat
peguam dengan alasan pembayaran akaun Astro saya tertunggak sebulan sebab by hook or by crook, mahu
menamatkan langganan perkhidmatan Astro perlukan notis sebulan.
Dipendekkan cerita, selepas bertekak dengan pegawai khidmat pelanggan Astro dan maklumbalas kepada
peguam mereka yang kurang bijak itu berserta dengan bukti penutupan akaun, pemulangan dekoder dan resitresit
bayaran rasmi, mereka terus senyap sehingga ke hari ini.
Saya cuma menegur peguam lantikan Astro yang kurang cerdik itu.
Sila saman saya atas servis yang saya tidak langgan. Akaun yang sudah ditutup dan dekoder juga telah
dipulangkan atau saya saman pihak berkenaan kerana cuba menipu dan membuat tuntutan palsu!
BACA ARTIKEL PENUH DI SINI
baca selanjutnya dan lihat 6 gambar DISINI...
Artikel Menarik:
0 Komentar untuk "ASTRO BUAT HAL LAGI!!"ASTRO, SILA SAMAN SAYA ATAS SERVIS YANG TIDAK DILANGGAN".SEBARKAN!!"