Powered by Blogger.

Gempar!! Kanak-Kanak Tiga Kemaluan Dibedah

(VIDEO): Apa Yang Terjadi Kepada Wanita Ini Mengejutkan Orang Ramai!!


 Kanak-kanak penghidap Diphallia tersebut bersama ibunya. - Foto DNA India

MUMBAI - INDIA. Seorang kanak-kanak penghidap Diphallia yang mempunyai tiga kemaluan dan ketiadaan lubang punggung berjaya dibedah bulan lepas.

Laporan DNA India mengatakan kanak-kanak dua tahun berkenaan berasal dari Jaunpur dan dibawa ke Mumbai oleh ibunya untuk dirawat di hospital Sion.

Menurut doktor, walaupun kanak-kanak tersebut mempunyai tiga kemaluan, hanya satu yang berfungsi sebagai saluran urin (kencing).

"Dua dari kemaluan tersebut juga mempunyai tisu erectile yang berfungsi untuk seksual dan satu lagi hanya mempunyai fungsi asas," kata doktor Paras Kothari.

"Ada ketulan tulang lembut dan tisu di kawasan kemalauan tersebut bersambung, dan anus (lubang punggung) juga tiada.

"Dua tahun lepas, doktor di Uttar Pradesh melakukan pemotongan (incision) di sebelah kiri bawah perutnya, dikenali sebagai Colostomy Procedure untuk membenarkan najis keluar dari sebuah tiub," kata doktor bedah paedatrik berkenaan.

Anomali Diphallia sangat jarang berlaku dan cuma seratus kes berkenaan direkodkan sejak 1609.

Dalam pembedahan enam jam bulan lepas, tulang lembut di kemaluan kanak-kanak berkenaan dikeluarkan, bersama-sama kemaluan yang hanya mempunyai fungsi asas.

Dua lagi kemaluan yang berfungsi sepenuhnya pula digabungkan dengan membalut selaput kulit di sekeliling organ tersebut.

"Satu laluan untuk anus juga dicipta melalui rektum kanak-kanak tersebut untuk pembuangan najis," kata doktor Vishesh Dixit.

Dixit juga memberitahu, kanak-kanak tersebut akan menjalani satu lagi pembedahan akhir bulan ini untuk menutup potongan di perutnya yang dibuat dua tahun lepas.

"Fungsi seksual dan kesuburan kanak-kanak tersebut tidak akan terganggu," kata doktor.

Sumber: Sinar Harian


>>>Saksikan video di SINI (amaran, 18 tahun keatas sahaja)



Artikel Menarik:

0 Komentar untuk "Gempar!! Kanak-Kanak Tiga Kemaluan Dibedah"

Back To Top