Powered by Blogger.

Gempar!!Pendedahan Berani!! Gadis Ranau Hampir Menjadi Mangsa Rogol oleh Bekas Majikannya






mangsa


RANAU, 9 Februari 2016: Seorang gadis Ranau telah hampir menjadi mangsa rogol oleh bekas majikannya telah menyebarkan cerita sebenar didalam Facebook akaun keduanya agar mendapat sokongan moral daripada pengguna media sosial dan masyarakat umum di Sabah.
Mangsa yang dikenali dengan nama sebenar Harnefer Johumin, bekas graduan Universiti Malaysia Sabah (UMS) tahun 2015 telah bertindak berani dengan menceritakan hal sebenar yang telah berlaku kepada dirinya melalui media sosial Facebook dengan menggunakan akaun profil Facebook keduanya. Ini kerana akaun Facebook pertamanya telah dicerobohi oleh bekas majikannya yang telah disahkan oleh beliau sendiri “telah mengambilalih” akaun tersebut daripadanya sehingga sekarang melalui maklumat yang diperolehi daripada telefon pintar yang dirampas daripadanya pada dua minggu yang lalu.
Melalui perkongsian ceritanya yang telah dikongsikan didalam akaun Facebooknya keduanya, beliau yang telah bekerja disebuah Firma Perunding yang bernama Fernandez and Fernandez Consulting sejak bulan Ogos 2015 sehingga Disember 2015 telah diganggu oleh bekas majikannya yang bernama Callistus Fernandez. Bekas majikannya yang berumur dalam lingkungan 40 tahun, berbangsa India yang berasal daripada Semenanjung Malaysia (Malaya) sebenarnya telah menaruh perasaan dan mahu menjalinkan hubungan sebagai kekasih dengannya namun setelah mendapat tahu bahawa mangsa tersebut sudah bertunang dan bakal melangsungkan perkahwinan, bekas majikannya telah bertindak diluar jangkaan dengan berusaha untuk mengugut dan mengancam diri mangsa.
Keadaan menjadi lebih teruk lagi apabila bekas majikannya ini hampir merogolnya dengan mencekik leher dan meramas tubuhnya di Beverly Hill, Penampang pada tarikh 31 Januari 2016, sekitar jam 4-5 petang di kawasan letak kereta. Walau bagaimanapun, gadis Ranau yang hampir menjadi mangsa rogol oleh bekas majikannya ini telah berjaya melepaskan diri dan hanya mempunyai kekuatan untuk membuat laporan Polis pada 5 Februari 2016 di Balai Polis Ranau bersama-sama dengan ibu dan bekas tunangnya.
Menurut mangsa, bekas majikannya ini sebenarnya sudah berkahwin namun telah ditinggalkan oleh isterinya. Selain itu, firma perunding bekas majikannya merupakan seorang Juruperunding Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak. Bekas majikannya juga mendakwa bahawa semua ADUN dan MP Sabah akan tunduk kepadanya kerana dia merupakan perantara Najib Razak di Sabah. Tambahan kepada informasi yang diberikan olehnya, MP Ranau iaitu YB.Datuk Ewon Ebin adalah orang yang sangat rapat dengannya. Ugutan demi ugutan berserta dengan ancaman digunakan oleh bekas majikannya terhadap diri dan keluarganya telah dilakukan tanpa henti sehingga sekarang.
Perkara yang lebih mengejutkan lagi apabila bekas majikannya memberitahu kepadanya bahawa tindakan untuk tidak melepaskanya yang dilakukan bekas majikannya adalah berdasarkan atas nasihat daripada seorang Inspektor yang bertugas di Balai Polis Penampang yang bernama Inspektor Najib. Dengan menggunakan segala pengaruh dan kedudukannya sebagai seorang Juruperunding Perdana Menteri Malaysia, bekas majikannya telah memberikan tekanan psikologi, emosi dan ancaman keselamatannya yang telah memaksa gadis Ranau ini untuk mengambil keputusan yang nekad untuk mempertahankan diri dan keluarganya daripada terus diugut dan diancam oleh bekas majikannya.
Berdasarkan informasi terkini, kes ini akan dibawakan ke Makhamah Megistrate.
Pihak Bobohizan akan memberikan liputan tentang perkembangan kes ini dari masa ke semasa kepada anda semua.

BACA ARTIKEL PENUH DI SINI 

DAN SINI

Rakaman CCTV Lengkap DI SINI


   

baca selanjutnya dan lihat 6 gambar DISINI...




Artikel Menarik:






0 Komentar untuk "Gempar!!Pendedahan Berani!! Gadis Ranau Hampir Menjadi Mangsa Rogol oleh Bekas Majikannya"

Back To Top