Powered by Blogger.

Sangat Penting!! Jangan Basuh Telur Ayam Selepas Membelinya!!,KONGSIKAN






yuioo
Jangan Basuh Telur Ayam Selepas Membelinya|Majoriti kita sangat geli dengan keadaan telur ayam yang masih memiliki najis di kulitnya.kebiasaannya yang di lakukan selepas membelinya kita akan basuh dan memasukkannya kedalam peti ais karena takut bau najis akan merebak kepada barang keperluan lainnya.
Namun tahukah anda bahaya membasuh telur ayam yang baru di beli,berikut kongsian seorang pengguna media sosial yang patut anda baca.
Assalamu alaikum semua,saya doakan semoga Allah menjadikan kita kaya dan berjaya.Hari ini saya nak kongskikan info tentang telur ayam ini bersama anda,Alahamdulillah ada mamfaatnya dari kisah ini yang berguna kepada kita bersama.
Bersama tauke teur ayam
pagi sabtu semalam saya kepasar pagi seperti hari biasa yang saya lakukan ketika cuti.Walaupun setiap hari saya cuti sebab saya hanya bekerja dari rumah kerumah tapi hujung minggu tetap jadi pilihan saya untuk shopping ,rasa hidup je pasar bila ramai orang,shopping seorang tak best ,betul ke tak betul.
Sampailah saya kekedai pembekal telur ayam,sambil membelek belek telur yang sedia ada saya hairan,banyak telur yang masih ada kotoran di kulitnya,perkara itu menjadi bahan bualan saya bersama tauke kedai ditambah dengan aduan juga.
“kotor ek telur ayam sekarang nie,kalau basuh sebelum jual kan bagus”,kata saya sambil memandang kepadanya.
“Salah tu jangan basuh telur kemudian simpan,kat kulit telur tu ada pori pori dan selaput protection,ituah yang menghalang masuk bakteris dan kotoran masuk kedalam telur,kalau dah basuh lapisan tu akan hilang,bakterian dan kotoran lagi mudah masuk telur makin cepat rosak,jawab tauke kedai dengan tenang”

Kali pertama saya dengar benda nie jahiliyah sungguh rasa.habistu cara yang betul macam mana? tanya saya lagi.
“Baik simpan dalam peti ais terus dulu,lagi tahan lama ,masa nak goreng dan rebus baru basuh, itu cara yang betulnya”jelas tauke kedai.

Pandangan dari seorang ustaz mengenai isu telur ayam..

Penjelasan Kenapa Tidak Boleh Basuh Telur Ayam Selepas Beli1



BACA ARTIKEL PENUH DI SINI 

DAN SINI atau SINI

Rakaman CCTV Lengkap DI SINI


   

baca selanjutnya dan lihat 6 gambar DISINI...




Artikel Menarik:






0 Komentar untuk "Sangat Penting!! Jangan Basuh Telur Ayam Selepas Membelinya!!,KONGSIKAN"

Back To Top